SHOWROOMS

Dimarts 13 Març

Street photography, un tipus de fotografia intuïtiva

Enrique Muda, antic alumne de Blanquerna i llicenciat en Publicitat i Relacions Públiques, ens va ensenyar un seguit de fotografies realitzades per ell on es podia apreciar perfectament la tècnica de forma original i variada. Va anar a Austràlia, on començà amb la fotografia de carrer (Street photography), fotografia instantània realitzada a llocs públics sense avís previ. L’antic alumne assegura que la realitat és molt complexa. “Has de portar la càmera sempre que surts al carrer perquè les fotografies venen quan venen, tu no decideixes que passi alguna cosa interessant en un moment concret”, afirma el fotògraf.
Enrique Muda i Luís Pereira, també dedicat a la fotografia, van realitzar conjuntament una exposició a la ciutat de Barcelona per aconseguir repercussió mediàtica.

Carme Tamborero




Baix pressupost, gran èxit.


La Gota és un curtmetratge creat per ex alumnes de Blanquerna, que va guanyar el prestigiós premi Nova Autoria al Festival de Sitges i Shortcat 2012 per Catalan Films. Els seus codirectors ens van explicar com amb un pressupost de tan sols 400 euros van aconseguir competir contra dos equips, els quals presentaven els seus curtmetratges amb uns pressupostos de 10 000 i 45 000 euros.

El curt, rodat en tan sols 4 dies, va comptar amb l’estel·lar participació de Manel Barceló, actor de renom que va acceptar protagonitzar el curtmetratge sense res a canvi.

Es motivant veure com uns joves estudiants sense quasi  recursos han aconseguit aquest conegut premi. 

Alejo De Soler



Dimecres 14 Març

Nous diaris esportius


¡VAMOS!, és un diari esportiu on-line creat i dirigit per tres estudiants de segon curs de periodisme de la Facultat de Comunicació Blanquerna.


Aquests emprenedors van tenir la magnífica idea de fundar un diari digital de caràcter esportiu, el qual es basa en uns valors clars i fonamentals; imparcialitat total en els seus titulars, publicar una màxima cobertura informativa en les seves noticies, alhora que tracten diversos esports tenen una actitud professional davant els seus lectors.


El seu negoci no pot ser més low cost, ja que la seva principal despesa econòmica és el domini de la seva pàgina web.


Tot i que no fa ni cinc mesos que van obrir el seu diari on-line, ja reben  la visita de més de mil persones diàries, i amb un record de cinc mil persones al dia que van obrir un pot-cast de ràdio.


El cas d’aquests tres estudiants és molt clar per veure que si hi poses ganes en allò que creus, tenir èxit no és tan complicat.


Alejo de Soler


Mozaika, més que una revista

Daniel Wagensberg, Manu Valentín, Mónica Buzali i Victor Sörenssen són redactors de la revista Mozaika, una publicació cultural i temàtica, vista des d'una perspectiva jueva. La difícil situació de la comunitat jueva a la ciutat de Barcelona, va portar-los a manifestar-se, el 27 de setembre del 2010, davant del Parlament, per reivindicar les ganes d'expressar-se com una generació nova. Va ser a la Comunitat Reformista on els creadors de la revista van decidir fundar-la.

Els membres d'aquesta associació no es dediquen exclusivament a la realització de la revista, ja que només un d'ells ha estudiat la carrera de periodisme i, per tant, ho tenen com una afició. Per aquesta raó, llancen una revista cada tres o quatre mesos aproximadament. Els redactors van assegurar que la comunitat religiosa va aconseguir un gran assoliment.

Carme Tamborero




Dijous 15 Març 




No guanyo diners, què guanyo?



Publicitarios Implicados és una associació solidària, sense ànim de lucre, formada per estudiants i professors del món de la comunicació. No es tracta d’una agència publicitària, tot i que la seva manera de treballar és molt semblant. Aquesta organització ajuda, únicament, al desenvolupament de les microentitats, descartant altres organitzacions com Médicos Sin Fronteras, Unicef, Medicus Mundi...ja que les consideren macroentitats i la seva filosofia no accepta treballar per aquestes tipus de ONG. La diferència de Publicitarios Implicados amb altres empreses és que ells no tenen cap interès comercial. Aquesta organització persegueix els somnis de petites i diferents associacions. “Som un equip estable de vint-i-quatre persones i cent setanta-sis col·laboradors, que dediquem gran part del nostre temps lliure a que els invisibles ho deixin de ser”, afirma l’associació Publicitarios Implicados.

Carme Tamborero

Llums de la ciutat

La Mireia Giné i l’Enric Mauri son els fundadors de Llums de la ciutat, un portal on-line que té l’objectiu de crear un planter de joves comunicadors per què puguin disposar d’un lloc on fer allò que més els hi agrada, i alhora difondre-ho a la gent.

Llums de la ciutat pertany a la coneguda productora Llums Media, la qual s’encarrega de tractar l’actualitat en diferents àmbits. A la web de Llums de la ciutat, pots informar-te amb la seva revista, la seva televisió i la seva ràdio.

Aquesta agència va ser formada inicialment per deu estudiants, i ara ja son més de cinquanta distribuïts en moltes universitat d’arreu de Catalunya.

A l’acte, els dos cofundadors van insistir en que qualsevol persona, que tingui qualsevol estudi, pot formar part d’aquest projecte, esta pensat directament per a ells, per què els pugui servir com a d’experiència paral·lela a la Facultat, a més d’un trampolí directe al món professional.

Alejo De Soler

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada