Dimarts 13 Març
Enrique Muda, antic alumne de Blanquerna i
llicenciat en Publicitat i Relacions Públiques, ens va ensenyar un seguit de
fotografies realitzades per ell on es podia apreciar perfectament la tècnica de
forma original i variada. Va anar a Austràlia, on començà
amb la fotografia de carrer (Street
photography), fotografia instantània realitzada a llocs públics sense avís
previ. L’antic alumne assegura que la realitat és molt complexa. “Has de portar
la càmera sempre que surts al carrer perquè les fotografies venen quan venen,
tu no decideixes que passi alguna cosa interessant en un moment concret”,
afirma el fotògraf.
Enrique Muda i Luís Pereira, també dedicat a
la fotografia, van realitzar conjuntament una exposició a la ciutat de
Barcelona per aconseguir repercussió mediàtica.
Carme Tamborero
Baix pressupost, gran èxit.
La Gota és un curtmetratge creat per ex alumnes de
Blanquerna, que va guanyar el prestigiós premi Nova Autoria al Festival de
Sitges i Shortcat 2012 per Catalan Films. Els seus codirectors ens van explicar
com amb un pressupost de tan sols 400 euros van aconseguir competir
contra dos equips, els quals presentaven els seus curtmetratges amb uns pressupostos
de 10 000 i 45 000 euros.
El curt, rodat en tan sols 4 dies, va comptar
amb l’estel·lar participació de Manel Barceló, actor de renom que va acceptar
protagonitzar el curtmetratge sense res a canvi.
Es motivant veure com uns joves estudiants
sense quasi recursos han aconseguit
aquest conegut premi.
Dimecres 14 Març
Nous diaris esportius
Nous diaris esportius
¡VAMOS!,
és un diari
esportiu on-line creat i dirigit per tres estudiants de segon curs de
periodisme de la Facultat de Comunicació Blanquerna.
Aquests
emprenedors van tenir la magnífica idea de fundar un diari digital de caràcter
esportiu, el qual es basa en uns valors clars i fonamentals; imparcialitat
total en els seus titulars, publicar una màxima cobertura informativa en les
seves noticies, alhora que tracten diversos esports tenen una actitud
professional davant els seus lectors.
El seu
negoci no pot ser més low cost,
ja que la seva principal despesa econòmica és el domini de la seva pàgina web.
Tot i que no
fa ni cinc mesos que van obrir el seu diari on-line, ja reben la visita
de més de mil persones diàries, i amb un record de cinc mil persones al dia que
van obrir un pot-cast de ràdio.
El cas
d’aquests tres estudiants és molt clar per veure que si hi poses ganes en allò
que creus, tenir èxit no és tan complicat.
Alejo
de Soler
Mozaika, més que una revista
Daniel Wagensberg, Manu Valentín, Mónica Buzali i Victor Sörenssen són
redactors de la revista Mozaika, una publicació cultural i temàtica, vista des
d'una perspectiva jueva. La difícil situació de la comunitat jueva a la ciutat de Barcelona, va portar-los a manifestar-se, el 27 de setembre del
2010, davant del Parlament, per reivindicar les ganes d'expressar-se com una
generació nova. Va ser a la Comunitat Reformista on els creadors de la revista
van decidir fundar-la.
Els membres d'aquesta associació no es dediquen exclusivament a la
realització de la revista, ja que només un d'ells ha estudiat la carrera de
periodisme i, per tant, ho tenen com una afició. Per aquesta raó, llancen una
revista cada tres o quatre mesos aproximadament. Els redactors van assegurar
que la comunitat religiosa va aconseguir un gran assoliment.
Carme Tamborero
Dijous 15 Març
Dijous 15 Març
No
guanyo diners, què guanyo?
Publicitarios
Implicados és una
associació solidària, sense ànim de lucre, formada per estudiants i professors
del món de la comunicació. No es tracta d’una agència publicitària, tot i que
la seva manera de treballar és molt semblant. Aquesta organització ajuda, únicament,
al desenvolupament de les microentitats, descartant altres organitzacions com Médicos Sin Fronteras, Unicef, Medicus Mundi...ja que les consideren macroentitats i la seva filosofia
no accepta treballar per aquestes tipus de ONG. La diferència de Publicitarios Implicados amb altres
empreses és que ells no tenen cap interès comercial. Aquesta organització persegueix
els somnis de petites i diferents associacions. “Som un equip estable de
vint-i-quatre persones i cent setanta-sis col·laboradors, que dediquem gran
part del nostre temps lliure a que els invisibles ho deixin de ser”, afirma
l’associació Publicitarios Implicados.
Carme Tamborero
Llums de la ciutat
La Mireia Giné i l’Enric Mauri son els
fundadors de Llums de la ciutat, un
portal on-line que té l’objectiu de
crear un planter de joves comunicadors per què puguin disposar
d’un lloc on fer allò que més els hi agrada, i alhora difondre-ho a la gent.
Llums
de la ciutat pertany a la coneguda productora Llums Media, la qual s’encarrega de tractar l’actualitat en diferents àmbits. A
la web de Llums de la ciutat, pots informar-te amb la seva revista, la seva
televisió i la seva ràdio.
Aquesta
agència va ser formada inicialment per deu estudiants, i ara ja son més de cinquanta
distribuïts en moltes universitat d’arreu de Catalunya.
A
l’acte, els dos cofundadors van insistir en que qualsevol persona, que tingui
qualsevol estudi, pot formar part d’aquest projecte, esta pensat directament
per a ells, per què els pugui servir com a d’experiència paral·lela a la Facultat, a més d’un trampolí directe al món professional.
Alejo De Soler
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada