El concepte de (re)invent
no consisteix en inventar res nou, sinó donar un gir a la nostra manera de
treballar. Actualment, el temps de crisi i el low cost ens ha fet canviar les regles del joc, i com a
conseqüència s’han hagut de crear diferents oportunitats noves.
En aquesta conferència van
ser convidats dos publicitaris molt emprenedors, Joana Sánchez i Carles Andreu
Bustamante. Ambdós van donar el seu punt de vista sobre la comunicació actual,
i ens van explicar les grans diferències entre les noves oportunitats i les
anteriors.
Joana Sánchez, va explicar
una petita història per ensenyar-nos com s’havia apropat a la web 2.0. “Les
noves tecnologies ens apropen com a persones gràcies a la comunicació intensa i
la velocitat”, afirmà la publicista. Els Recursos Humans estan canviant als
usuaris, en relació a les marques, pels publicitaris és molt important que els
clients persegueixin una marca. L’objectiu principal és incorporar la
comunicació a les empreses, amb la finalitat de que els treballadors es comuniquin
entre ells. El món laboral està canviant i la primera marca que hem de crear és
la nostra. La imatge de les persones és la clau principal per els Recursos
Humans. Els directius de les empreses escullen els treballadors a través de les
xarxes socials. Les empreses cada vegada són més globals. És molt important
tenir coneixement dels continguts i incorporar les xarxes socials a les feines,
conèixer la eina principal.
Carles Andreu Bustamante
va assegurar que la comunicació es troba en un moment de total revolució. La
figura del comunicador es difuminarà, ja que l’entorn de la comunicació és el
digital. Les persones d’aquesta generació han après d’una manera totalment
diferent; a través de la diversió i amb opcions de crear errors. Ara s’aprèn de
les equivocacions per arribar més lluny, la gent ha de treballar convençuda i
amb rigor. Tot el que hem fet és la formació i el desenvolupament d‘un nou
model de comunicació.
Laura Álvarez
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada