“No és difícil fer un projecte, amb ganes, treball i esforç pots arribar a qualsevol cosa”.
Nico Alcalá, director i productor del film Cosmonauta, va presentar la seva pròpia experiència personal. El que va començar com una broma entre uns alumnes que estudiaven comunicació es va fer realitat. Un grup d’amics va decidir fer el projecte en el qual Nico també hi participà.
Per poder dur a terme Cosmonauta, Nico va donar-se a conèixer gràcies al fenomen d’Internet. Gràcies a això, va poder finançar la seva producció, ja que cada seguidor va aportar una certa quantitat de diners. Això va ajudar a que Cosmonauta es distribuís en DVD’s, per Internet de forma legal, als cines... Nico Alcalà agraeix als seus seguidors per la seva ajuda, perquè en el moment en què el productor rus va dir que no aportava més diners per finançar el film, Nico es va veure perdut. En tres dies, van aconseguir 120.000 euros. Així, van aconseguir una comunitat de seguidors que van donar suport, tant en els bons, com en els mals moments. Van tenir l’oportunitat de connectar amb el públic de primera mà amb un petit pressupost.
Jaume Ripoll, director de Filmin, va presentar la seva pàgina web. Filmin és un portal on només es parla de cine. Va dir que Internet no és una simple pàgina web on baixar-se pel·lícules. “Internet és un complement no una amenaça per el cine”, va assegurar Jaume Ripoll. Ho va justificar dient que no només existeix la pirateria il·legal, sinó que es poden veure pel·lícules on-line i no està piratejant.
Telecinco, Antena 3 i La 1 produeixen pel·lícules i una gran part dels beneficis provenen d’Internet. “Internet és el present del cinema”.
El mercat del DVD està morint. Si la gent que ven DVD abandona el seu mercat ha de buscar una alternativa nova, com ara, proporcionar informació a través d’Internet o crear un valor afegit en el qual la societat estigui disposada a pagar més. A les persones els atrau la innovació, és per aquest motiu que les promocions i els valors afegits als productes, presenten bons resultats. Moltes persones compren una edició limitada d’una pel·lícula o d’un llibre per tal i com està enfocada. Així es justifica que només un 5% de les persones que compren una edició limitada es mira els extres.
La manera de distribuir la informació ha canviat any rere any. Actualment, les grans empreses com Netfilx, Amazon, Youtube i Itunes volen grans produccions, no els interessa les petites ni les mitjanes.
“Si algú us diu que el que voleu fer no té futur i està assentat on nosaltres, ignoreu-lo. L’únic que passa és que tem perdre la seva cadira perquè viviu en una època on el periodisme està força evolucionat. Amb esforç, ganes i temps arribareu on us proposeu.”
Trailer Cosmonauta
Noves formes de finançament, Cosmonauta
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada