Quan diem “al pot petit hi ha la bona confitura” és perquè realment les coses més petites, o més ben dit, insignificants, ens aporten més satisfacció i èxit.
Actualment les agències de publicitat estan tenint problemes a l’hora d’aconseguir més anunciants. És per això que Robert Bonada, juntament amb Aroa Conde i Xavier Fustagueres, persones que es dediquen a la publicitat i al màrqueting, ens han donat consells per aconseguir una gran campanya low cost.
Primerament, el director de comptes de Publifilms, Robert Bonada, ens ha donat a conèixer totes les accions que ha realitzat pels seus clients, entre elles; Lays, Estrella Damm, Orbite o Central Lechera Asturiana. Totes elles han donat com a resultat una gran notorietat i èxit, fet essencial a tenir en compte pensar que és una agència petita amb pressupostos baixos.
Les accions que aquesta agència du a terme són, principalment, el street màrqueting o elfield màrqueting. Consisteixen en realitzar accions concretes en esdeveniments o llocs on hi ha una gran acumulació de gent, com ara, a la platja o a supermercats.
En Robert Bonada, ha enumerat una sèrie de fets que s’haurien de tenir en compte a l’hora de d’engegar un procés de comunicació low cost. Per començar, s’ha mostrat a favor de l’anticipació: quan arriba un gran client, ja es té preparada una oferta, d’aquesta manera el client comença a confiar amb l’agència perquè s’adona de la seva actitud emprenedora i treballadora. La causa principal, a part del mal moment que està passant actualment la societat, és que els briefings a les agències no arriben amb tanta facilitat com abans, així, i si tens el client content tens moltes més possibilitats d’èxit. Entre d’altres, també ha volgut donar importància a la targetització, ja que, com més concret sigui el públic objectiu d’una agència, es podrà arribar més fàcilment a aquest consumidor. Per últim, en aquesta enumeració d’accions, ha volgut destacar que les agències petites necessiten la publicity, necessiten que se les publiqui a la premsa i que es donin a conèixer.
Aroa Conde, actualment, té la seva agència de publicitat, però abans havia treballat en el sector del màrqueting. Ens ha volgut explicar la seva visió global sobre els temps que corren. El departament de màrqueting és el que més problemes té dins una empresa, perquè són els primers en retallar pressupostos. Tot i això, ha mostrat el seu entusiasme en la cerca de notorietat en les petites agències com la seva. La necessitat de donar a conèixer el producte gratuïtament, d’impactar a petits sectors i de fer viure experiències al consumidor, fan que una petita agència de 7 treballadors, esdevingui una poderosa agència. Tal i com ha dit Aroa: “el talent està en les persones, no en la grandària de l’agència” .
El cas de ACB, on treballa Xavier Fustagueres, ha pogut demostrar que una poderosa empresa, també realitza accions low cost. Així doncs, el concepte low cost no ha d’anar únicament relacionat amb agències petits, sinó que és una necessitat del sector de la comunicació. Abaratir costos és essencial en els moments de problemes econòmics, com també, aconseguir més per menys però sense la necessitat de que sigui pitjor. Com apunta Robert Bonada: “treballant i amb esforç s’aconsegueix el que vols”.
Han realitzat un sampling de la beguda V guaraná energy drink.
Alba Pàmies
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada