dimecres, 14 de març del 2012

Pensament lateral

“Más con menos no es lo mismo que mucho por poco”, amb aquesta motivadora frase introduïa la conferència el gran publicitari Pablo Alzugaray. El fundador de l’agència de publicitat creativa Shackleton, la número u a Espanya i una de les vint millors reputades del món; va demostrar el seu talent i experiència als alumnes de la FCCB. D’entre tots els temes tractats n’hi va haver un que repetia amb freqüència: “¿Quién quieres que haga o que piense qué?”. Al rebre un briefing, la primera pregunta que ens hem de fer és aquesta i així podrem desenvolupar una campanya més influent. La feina del comunicador no és fer un spot, ni organitzar un esdeveniment, ni crear aplicacions per mòbils; sinó influir. A més, Pablo Alzugaray va deixar clar que un no treballa de publicitari sinó que és publicitari. Un altre factor a tenir en compte, és que el més arriscat és no arriscar-se. Mai se sap si una campanya tindrà èxit o fracassarà, és per això, que cal ser honestos amb nosaltres mateixos. Actualment triomfa comunicar amb fets, un exemple és la campanya “tira lo peor del 2011” de FCC; interessar en comptes d’interrompre, és a dir, fer campanyes que la gent vulgui veure i evitar el zapping; cuidar la manera de comunicar i saber que integrar és desintegrar.

Campanyes de l’agència  “Shackleton”

Experimento comparte: 


Video resum - "Capacitats" - Fundación ONCE:


Video resum - "La cuina de Calle 13" - Calle 13:


Video resum - "Llença el pitjor de 2011" - FCC: 

Video resum -"iJam" - Shackleton:


Video resum - "Viva la resistència" - El Musical:


Cacambiator - "Millors Moments" - Shackleton:


Laia Tomàs-Rodó

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada